'הכל נדרי של חיי': החזן אלי ואלס • להאזנה

    דוד לזר 1 Comment on 'הכל נדרי של חיי': החזן אלי ואלס • להאזנה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החזן אלי ואלס משמש רבות בשנים כחזן בקהילות בארץ ובעולם. בתחילה הוא עבר לפני התיבה כחזן בברלין שבגרמניה לאחר מכן בכפר שמריהו כאן בישראל. והשנה עבר החזן ואלס לפני התיבה במלון הפאר החדש 'וולדורף אסטוריה' בירושלים.

    סיפור יוצא דופן ומצמרר על סוד הניגון של 'כל נדרי' מביא אותנו אל פתחו של החזן ואלס.

    "לפני כשנה בליל יום כיפור אשתקד, נגש אליי יהודי ישיש אותו הכרתי כמתפלל הפוקד את בית כנסת פעמיים שלש בשנה", מספר החזן ואלס, "אותו יהודי ביקש לספר לי על 'כל נדרי האישי שלו' כנער צעיר במחנה העבודה".

    "מי בכלל זכר את לוח השנה ומועדי ישראל, סיפר לי הקשיש. אבל ערב אחד אני שומע מקצה החדר קבוצת יהודים ששרה חרישית את ניגון ה'כל נדרי', אני שכלל לא ידעתי שהערב הוא ליל יום הכיפורים – הרגשתי שהוטלה עליי פצצה, זהו ליל יום כיפור.

    "ולמרות שהתרחקתי מאוד מדרך אבותיי, על 'כל נדרי' איני מסוגל לוותר בשום פנים ואופן", סיפר לי הקשיש. "איני יודע אם אזכה לשמוע זאת יותר, אני חש שכוחותיי אוזלים. ורציתי להודות לך אולי בפעם האחרונה על החוויה המרגשת".

    "ביקשתי לעשות לאותו יהודי מחווה מיוחדת וביצעתי בפניו שוב לאחר יום הכיפורים את מנגינת 'כל נדרי' בשילוב פסנתר וכינור".

    "אין מילים לתאר את התרגשותו של אותו יהודי קשיש", אומר ואלס, "שכמעט שכח לחלוטין את דרך אבותיו, ודווקא מנגינת 'כל נדרי' היא זו שהחזירה בו את הזכרונות מבית אבא".

    "נתקלתי במשך השנים ביהודים רבים שמנגינת כל נדרי הכל כך מיוחדת מהווה את החיבור הכמעט יחידי שלהם לבית כנסת ולמסורת ישראל. בעצם זהו כוחו של ניגון ונוסח התפילה. היכולת להתחבר לכל תפילה עם מנגינותיה ונוסח התפילה הייחודי לה", מסיים ואלס את סיפורו המרגש.

    האזינו ל'כל נדרי' בדואט ייחודי של החזן ואלס עם קולו המרטיט של הכינור:



    1 תגובות

    מיין תגובות